👑 T. Török (Bizbuilders): Ako strategicky reagovať na zmeny na trhu, kedy predať alebo kúpiť firmu
👑 E-commerce trh v regióne prechádza za ostatné roky obrovskými zmenami a to má významný dopad na obraty a zisky slovenských e-shopov.
Ako reagovať na nástup marketplace-ov, zvyšujúcu sa konkurenciu aj ceny reklamy a ako strategicky uvažovať o svojej firmy v novej situácii, mi v rozhovore porozprával Tomáš Török, spoluzakladateľ konzultačnej firmy Bizbuilders.
V rozhovore sa dozvieš: 00:40 E-commerce trh prechádza ostatné roky zásadnými zmenami - COVID, post-COVID, Ukrajina, inflácia, nástup marketplace-ov, čo zásadne ovplyvňuje obraty a zisky e-shopov vo veľa segmentoch. Aké má Tomáš signály od ich klientov, prípadne potenciálnych klientov? Aké najčastejšie výzvy riešia? 02:35 Niektoré segmenty alebo typy e-shopov sú "postihnuté" viac, najmä reselleri s neznačkovými lacnými produktami so slabou vlastnou značkou a nízkou konkurenčnou výhodou. Čo by Tomáš odporučil tomuto typu e-shopov? 04:47 Ako sa vôbec pozerať na celý biznis z pozície majiteľa firmy, ktoré všetky dáta a pohľady by mal brať do úvahy pri prehodnocovaní stratégie? 12:31 Ako čo najobjektívnejšie vyhodnotiť silu konkurencie a aké postupy/nástroje pri tom použiť? 14:55 Existuje niečo ako Blue Ocean Strategy. Ako by ju e-commerce firmy mohli využiť v praxi? 20:14 Aktuálnu situáciu zvládajú lepšie medzinárodné e-shopy s vysokou mierou diverzifikácie (geografickej, produktovej, marketingovej, obchodnej), aká je Tomášova skúsenosť? 29:37 Veľa e-shopov má problém s rastúcou cenou reklamy a tým pádom klesajúcou ziskovosťou, aké by dal Tomáš odporúčania v tomto prípade? 33:38 Ďalším z možných zásadných rozhodnutí je firmu kúpiť alebo predať. Kedy podľa Tomáša má zmysel uvažovať nad týmito scenármi? 35:39 Ak by niekto chcel firmu dnes predať, čo je dnes kľúčové z hľadiska jej valuácie? 46:58 Vie Tomáš uviesť nejaké zaujímavé príklady zásadných zmien stratégie na ceste k zásadnému zlepšeniu finančných výsledkov firmy? 52:49 Na záver, aké odporúčania by Tomáš dal majiteľom e-commerce firiem, ktorým aktuálne firmy stagnujú, prípadne klesajú. 56:30 Aké podcasty/kurzy/knihy ho v poslednom čase najviac inšpirovali a ako pracuje na svojom osobnom rozvoji? 👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti projektu. 🚀 Projekt Eshopový kráľ podporujú: Expandeco: https://www.expandeco.sk Packeta: https://www.packeta.sk Blueweb: https://www.blueweb.sk vshosting: https://www.vshosting.cz Strih: Filip Duffala @filip.duffala_videography
Podcast Eshopový kráľ je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.