👑 T. Török (Bizbuilders): Ako strategicky reagovať na zmeny na trhu, kedy predať alebo kúpiť firmu
58:58

👑 T. Török (Bizbuilders): Ako strategicky reagovať na zmeny na trhu, kedy predať alebo kúpiť firmu

06.08.2024

👑 E-commerce trh v regióne prechádza za ostatné roky obrovskými zmenami a to má významný dopad na obraty a zisky slovenských e-shopov.

Ako reagovať na nástup marketplace-ov, zvyšujúcu sa konkurenciu aj ceny reklamy a ako strategicky uvažovať o svojej firmy v novej situácii, mi v rozhovore porozprával Tomáš Török, spoluzakladateľ konzultačnej firmy Bizbuilders.

V rozhovore sa dozvieš: 00:40 E-commerce trh prechádza ostatné roky zásadnými zmenami - COVID, post-COVID, Ukrajina, inflácia, nástup marketplace-ov, čo zásadne ovplyvňuje obraty a zisky e-shopov vo veľa segmentoch. Aké má Tomáš signály od ich klientov, prípadne potenciálnych klientov? Aké najčastejšie výzvy riešia? 02:35 Niektoré segmenty alebo typy e-shopov sú "postihnuté" viac, najmä reselleri s neznačkovými lacnými produktami so slabou vlastnou značkou a nízkou konkurenčnou výhodou. Čo by Tomáš odporučil tomuto typu e-shopov? 04:47 Ako sa vôbec pozerať na celý biznis z pozície majiteľa firmy, ktoré všetky dáta a pohľady by mal brať do úvahy pri prehodnocovaní stratégie? 12:31 Ako čo najobjektívnejšie vyhodnotiť silu konkurencie a aké postupy/nástroje pri tom použiť? 14:55 Existuje niečo ako Blue Ocean Strategy. Ako by ju e-commerce firmy mohli využiť v praxi? 20:14 Aktuálnu situáciu zvládajú lepšie medzinárodné e-shopy s vysokou mierou diverzifikácie (geografickej, produktovej, marketingovej, obchodnej), aká je Tomášova skúsenosť? 29:37 Veľa e-shopov má problém s rastúcou cenou reklamy a tým pádom klesajúcou ziskovosťou, aké by dal Tomáš odporúčania v tomto prípade? 33:38 Ďalším z možných zásadných rozhodnutí je firmu kúpiť alebo predať. Kedy podľa Tomáša má zmysel uvažovať nad týmito scenármi? 35:39 Ak by niekto chcel firmu dnes predať, čo je dnes kľúčové z hľadiska jej valuácie? 46:58 Vie Tomáš uviesť nejaké zaujímavé príklady zásadných zmien stratégie na ceste k zásadnému zlepšeniu finančných výsledkov firmy? 52:49 Na záver, aké odporúčania by Tomáš dal majiteľom e-commerce firiem, ktorým aktuálne firmy stagnujú, prípadne klesajú. 56:30 Aké podcasty/kurzy/knihy ho v poslednom čase najviac inšpirovali a ako pracuje na svojom osobnom rozvoji? 👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti projektu. 🚀 Projekt Eshopový kráľ podporujú: Expandeco: https://www.expandeco.sk Packeta: https://www.packeta.sk Blueweb: https://www.blueweb.sk vshosting: https://www.vshosting.cz Strih: Filip Duffala @filip.duffala_videography

Podcast Eshopový kráľ je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.