M. Kavřík: Ako s dátami pracujú v Notino, ktoré cieli na 1,5 mld. EUR obratu a zamestnáva 2 800 ľudí
Čo majú spoločné e-shopy Notino, Alza, GymBeam, Martinus, Muziker a ďalšie veľké české a slovenské e-shopy? Všetky majú silný vlastný vývoj a všetky intenzívne pracujú s dátami, ktoré dnes vnímam ako jedno z nahodnotnejších aktív e-commerce firiem.
Práve dáta pomáhajú robiť správne strategické rozhodnutia, zvyšovať mieru konverzie a hodnotu objednávky, automatizovať cenotvorbu, optimalizovať logistiku a kopec ďalších procesov.
O tom, ako pracuje s dátami firma, ktorá cieli na 1,5 mld. EUR obratu, operuje na 27 trhoch, má v ponuke viac ako 82 000 produktov a zamestnáva vyše 2 800 ľudí, mi prezradil Martin Kavřík, Data Office Director v Notino.
V rozhovore sa dozvieš: 01:02 Značku Notino určite všetci poznajú, ale Martin nám povie v číslach, kde sa dnes nachádzajú. 03:22 Dnešný rozhovor bude o dátach, z akého pohľadu sa na ne pozerajú v Notine? 05:36 Čo presne znamená Data governance a čo to v praxi znamená u nich? 08:05 Pri dátach je kľúčová ich kvalita a aktuálnosť, ako v Notine využívajú dáta naprieč firmou? Kto všetko má k akým dátam prístup a na čo ich využíva? 12:01 Akým spôsobom nastavujú sales plány pre rôzne časové horizonty? 24:34 Akým spôsobom optimalizujú zobrazovanie produktov na webe a v appke? 38:10 Akým spôsobom riadia cenotvorbu naprieč krajinami a produktami? 42:28 Akým spôsobom riadia marketingové aktivity, plánujú budgety a vyhodnocujú efektivitu kampaní? Aké nástroje na to využívajú? 58:18 Akým spôsobom segmentujú zákazníkov a analyzujú ich správanie? 1:01:55 Ako využívajú dáta pri objednávkach tovaru od dodávateľov? 1:05:37 Akým spôsobom optimalizujú procesy v ich sklade? 1:09:33 Akým spôsobom optimalizujú logistiku? 1:15:47 Ako vyzerá Martinov osobný dashboard, ktoré KPI-s sleduje a aké rozhodnutia na základe nich robí? 1:17:22 Ako vyzerá nastavovanie cieľov v rámci celej firmy? 1:20:27 Martin na základe svojich skúseností dá konkrétne 3 odporúčania malým a stredným e-shopom (do 10 mil. EUR obratu), kde a akým spôsobom vedia najrýchlejšie využiť dáta k zvýšeniu obratu/zisku? 👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti projektu. 🚀 Projekt Eshopový kráľ podporujú: Expandeco: https://www.expandeco.sk Packeta: https://www.packeta.sk Blueweb: https://www.blueweb.sk Corlonez: https://www.corlonez.sk Strih: Filip Duffala @filip.duffala_videography
Podcast Eshopový kráľ je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.