👑 P. Šebo (PS:Digital): Prečo nestavať marketing e-shopu len na výkonnostných kampaniach
01:11:51

👑 P. Šebo (PS:Digital): Prečo nestavať marketing e-shopu len na výkonnostných kampaniach

13.06.2024

👑 Peter Šebo je digitálny marketér a marketingový nadšenec. Zakladateľ a Chief Digital Officer PS:Digital a najväčšej marketingovej konferencie na Slovensku - Marketing RULEZZ.Za mňa jeden z top odborníkov na social media marketing na Slovensku ti v rozhovore prezradí, prečo nespoliehať len na výkonnostné kampane, ako sa zmenil po COVID-e e-commerce trh, aký vplyv budú mať marketplace-y na celý segment a dotkli sme sa aj témy využitia AI v on-line biznise a marketingu. V rozhovore sa dozvieš: 01:00 V marketingu a e-commerce sa toho od COVID-u pomerne veľa zmenilo. Ktoré momenty alebo trendy Peter vníma ako najzásadnejšie a ako by na ne mali reagovať majitelia e-shopov zo strategického pohľadu? 03:40 Drvivá väčšina e-shopov historicky vyrástla najmä na performance marketingu, no za ostatné roky sa čoraz viac z nich aktívnejšie pustilo aj do budovania značky (Gymbeam, Factcool, Muziker, Dedoles, Martinus, Be Lenka, MTBIKER...). Prečo je to dôležité zo strategického hľadiska nespoliehať len na Google či porovnávače? 09:26 Aké parametre by mala mať dobre nastavená značka e-shopu, aby malo zmysel začať do nej strategicky investovať? 13:18 Ktoré mediatipy/kanály Peter vníma pre e-commerce inzerentov ako najefektívnejšie z pohľadu budovania značky? 23:10 Za ostatné obdobie na SK/CZ spustili marketplace model hráči ako Kaufland, Allegro, ale veľmi kontroverzný je napr. čínsky hráč Temu, ktorý "vytapetoval" Shopping box na Googli vo veľa segmentoch a spôsobuje komplikácie lokálnym e-shopom, ktorým ohrozuje ich obraty a predražuje reklamu. Ako na to reagovať? 29:36 Peter sa dosť venuje téme AI, ktorá je tak trochu buzzwordom vo veľa prípadoch. Čo pod AI rozumie on a ako na trhu odlíšiť firmy/nástroje, ktoré majú naozaj vysokú pridanú hodnotu a reálny prínos? 44:45 V PS:Digital sú historicky silní v social media marketingu. Aký majú prístup pri nastavení social media stratégie u e-shopov a ktoré sociálne siete, prípadne formáty by Peter vypichol špecificky pre e-commerce inzerentov? 56:16 V poslednom čase sa majitelia/CEO-s viacerých popredných SK/CZ e-shopov vo veľkom pustili do budovania osobného brandu (Cicman, Fehervari, Meško...) či už na LinkedIn alebo iných sociálnych sieťach. V čom Peter vidí osobne prínos týchto aktivít a ako to robiť efektívne? 1:00:34 Za posledné roky zásadné rastie využívanie influencer marketingu aj v e-commerce. Ako uchopiť tento kanál, podľa čoho vyberať influencerov a ako vyhodnocovať efektivitu tohto kanála? 1:04:44 Čo by Peter na záver poradil majiteľom e-shopov? 3 tipy, ktoré pomôžu z dlhodobého hľadiska e-shopom zvýšiť ich ziskovosť a posilniť ich pozíciu na trhu. 1:06:33 Ako sa Peter osobne vzdeláva a rozvíja, aké knihy/podcasty/ľudia/eventy ho v poslednom čase najviac ovplyvnili? 👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti projektu. 🚀 Projekt Eshopový kráľ podporujú: ExpandecoPacketaBluewebvshosting Strih: Filip Duffala @filip.duffala_videography

Podcast Eshopový kráľ je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.