Oplatí sa vysoká škola ? Výhody a nevýhody
Podľa môjho názoru je vysoká škola preceňovaná. Svet je úplne iný ako bol pred 50 rokmi. Veľmi veľký problém s vysokou školou je ten, že študenti to berú ako záruku, že keď tam budú 5 rokov, budú sa mať v budúcnosti dobre. Berú vysokú školu ako istotu. Bežne sa stáva to, že keď študent nastúpi na vysokú školu, jediná jeho vyhliadka do budúcnosti je úspešne ju ukončiť a mať titul. Ale čo potom ? Na Slovensku je priemerný vek vysťahovania sa dieťaťa od rodičov 32 rokov. Prečo asi ? 9 z 10 ľudí by vymenilo svoju prácu, pretože ich nebaví... Je to v poriadku ?
Ešte väčší problém vidím v tom, že rodičia tlačia svoje deti na vysokú školu, pretože keby sa ich kamaráti (ktorých ani nemajú radi) dozvedeli, že ich dieťa nechodí na vysokú školu, tak by sa cítili trápne. Preto chcú aby ich dieťa malo vysokoškolský titul a stalo sa úspešným doktorom / právnikom, aj napriek tomu, že má talent, nadanie a vášeň pre niečo iné.
Žijeme v dobe, v ktorej je 99,9% informácií voľne dostupných na internete. To čo chceš, sa vieš naučiť. Nevravím, že vysoká škola je zlá alebo dobrá. Ja osobne som takto skončiť nechcel. Vravím len to, že je preceňovaná a ľudia sa spoliehajú len na ňu. V tom, v čom vidím istotu ja, je moja hodnota, vedomosti, poznanie a skúsenosti.
V prípade akýchkoľvek otázok ma prosím eváhajte kontaktovať
http://matejmravec.sk/
Facebook: https://www.facebook.com/matej.mravec.547
Instagram: https://www.instagram.com/mravec.matej/
Podcast Do hĺbky k sebe | Matej Mravec - duševný rozvoj, zbavenie sa blokov, strachy, myšlienky, pozitivita je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.