Pri YouTube videách dezinformačných aktérov sa zobrazujú aj reklamy etablovaných firiem
S rastúcim záujmom verejnosti o video formát by sa mala zvyšovať aj miera zodpovednosti spoločností, ktoré prevádzkujú platformy na zdieľanie video obsahu. Zverejňovaný obsah by sa mal pohybovať v medziach legality, slušnosti a ľudskosti, ale aj verejného záujmu. Tvorcovia obsahu by nemali verejnosť zavádzať, manipulovať v dôležitých témach a posilňovať úroveň konšpiračného myslenia.
Čím sa vyznačujú alternatívne platformy na zdieľanie video obsahu ako sú Odysee a Rumble? Ktorí slovenskí dezinformační, konšpirační alebo ezoterickí aktéri ich aktívne používajú? Nakoľko sú tieto platformy obľúbené naprieč publikom? Ako funguje zobrazovanie reklamy na YouTube a čo musia kanály spĺňať na to, aby mohli svoj obsah monetizovať?
Reklamy akých spoločností sa môžu zobrazovať pri videách dezinformátorov, konšpirátorov či ezoterikov? Koľko firiem bolo identifikovaných a oslovených s cieľom znížiť ich financovanie problematických kanálov? Aká bola väčšinová odozva spoločností? Akými spôsobmi si môžu dôveryhodné firmy nastaviť reklamu a zabrániť financovaniu problematických aktérov?
Aj o tom v novej epizóde podcastu Disinfo Report organizácie Infosecurity.sk hovorí Tonka Zsigmondová so šéfredaktorkou Infosecurity.sk Michaelou Dubóczi.
Podcast Disinfo Report je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.