Používateľ je pre sociálne siete produktom
Na používateľov sociálnych sietí dnes číhajú mnohé nástrahy, ako sú informácie s nejednoznačnou pravdivosťou a vysoká nereprezantívnosť obsahu. Sociálne médiá sa pritom snažia primárne zvyšovať vlastný zisk maximalizáciou predávania našej pozornosti prostredníctvom reklám.
Predlžovanie pozornosti používateľov dosahujú sociálne siete aj cez emotívny a kontroverzný obsah. Ten však publikum na sociálnych médiách polarizuje a uzatvára používateľov do názorových či obsahových bublín.
Ako sa zobrazovanie obsahu na sociálnych médiách týka politických aktérov a demokracie? Aké odporúčacie algoritmy používajú sociálne siete ako je Facebook alebo TikTok? Ako môžu používatelia prebrať väčšiu kontrolu nad tým, čo sa im na sociálnych sieťach zobrazuje? Prečo sú opatrenia samotných sociálnych sietí častokrát nedostatočné? Čo sú praktiky tzv. „bluewashingu“? Je blokovanie stránok na sociálnych sieťach vhodným riešením šírenia problematického obsahu?
Aj o tom v novej epizóde podcastu Disinfo Report organizácie Infosecurity.sk hovorí Tonka Zsigmondová s výskumníkom Kempelenovho inštitútu inteligentných technológií Jakubom Šimkom.
Epizóda podcastu vznikla s podporou Holandského veľvyslanectva na Slovensku.
Podcast Disinfo Report je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.