Dezinformácie sú atraktívnejšie ako fakty. Uveriť, že sa niečo stalo náhodou je pre nás ťažké
Len malú časť vplyvu dezinformácií tvorí to, čo je v nich uvedené. Často hrá väčšiu úlohu to, ako je správa formulovaná a čo v nás vyvoláva. Dezinformácie sa k nám totiž dostávajú najmä cez emócie. Každý deň tiež podliehame rôznym kognitívnym skresleniam, vďaka čomu strácame kontrolu nad svojím informačným správaním.
Čo majú spoločné dezinformácie a reklama? Prečo je dôležitá mediálna gramotnosť? Ako sa Slovensku darí v Indexe mediálnej gramotnosti? Aké prevenčné nástroje je možné využívať na predchádzanie vplyvu dezinformácií? Akú úlohu hrá v prevencii školstvo a v akom stave je aktuálne vzdelávanie v mediálnej gramotnosti na Slovensku? Z čoho pramení ľudská inklinácia veriť dezinformáciám? Kto je to „dezinfuencer“? Aké dezinformačné taktiky sú v slovenskom informačnom priestore najbežnejšie a čo nás upozorní na možnú manipuláciu?
Aj o tom v novej epizóde podcastu Disinfo Report organizácie Infosecurity.sk hovorí Tonka Zsigmondová s psychologičkou Kristínou Blažekovou.
Podcast vznikol s podporou Open Information Partnership.
Podcast Disinfo Report je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.