Ilustrácia o neodpustení (Milan Mitana)
25:58

Ilustrácia o neodpustení (Milan Mitana)

12.07.2020
Biblický text: Mt 18:21-35; Mt 6:12; Jk 1:22-25Homília: Milan MitanaO odpustení sa hovorí neľahko, no ešte ťažšie sa žije. Ježišove podobenstvo o nemilosrdnom sluhovi je vlastne naratívom vety z modlitby Pánovej: "...a odpusť nám naše viny, ako i my odpúšťame svojim vinníkom." Tejto kázni dobre porozumejú všetci tí, ktorí prišli počas života do vážneho konfliktu s blízkym človekom. Vtedy je najťažšie pomenovať veci pravým menom, vidieť čo najobjektívnejšie, poprosiť o odpustenie či skutočne odpustiť.=====================================================PODOBNOSŤ ČISTO ZÁMERNÁ(Séria homílií o Ježišových podobenstvách)V sérii sa počas tohto neľahkého obdobia zastavujeme nad desiatimi podobenstvami/ilustráciami, ktoré rozprával Ježiš.V nich nám dáva Ježiš možnosť nahliadnuť do jeho mysle, spôsobu rozmýšľania o svojom poslaní a o rôznych dôležitých otázkach života.Prečo dnes rozmýšľame o podobenstvách Ježiša Krista?Viac ako jedna tretina Ježišovho učenia v synoptických evanjeliách je predkladaná cez podobenstvá. Podobenstvá predstavujú krásny príklad toho ako Ježiš kontextualizoval svoju reč prostrediu, v ktorom žil (robil ju zrozumiteľnou a uveriteľnou.Slovo podobenstvo je prekladom z gréckeho slova parabolae čo znamená prirovnanie pozorovaním. Podobenstvo je teda “pozorovaná podobnosť” večného, transcendentného s tým, čo je blízke nasej každodennej životnej skúsenosti. Bolo metódou vyučovania v židovskej škole - niečo vonkajšie, pozorovateľné, zemské, hmatateľné, bežne zažívané bolo použité na vysvetlenie istej duchovnej pravdy. Podobenstvá sú strohé, neposkytujú zbytočné informácie, často majú prvky preháňania či prekvapenia, niekedy sú predkladané pred poslucháča ako paradox, nútia nás rozmýšľať a až radikálne meniť naše myslenie a postoje.Táto séria homílií je príležitosťou vstúpiť do týchto ilustrácií a príbehov, zahĺbiť sa v nich a cez ne porozumieť svetu, v ktorom žijeme, jeho výzvam aby sme mu vedeli primerane slúžiť: staneme sa podobenstvom pre svoje okolie, ktoré nás bude čítať a cez ktoré ono porozumie svojej životnej situácii.

Podcast CBBA :: Homílie je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.