Čavargáci

Audio denník z Cesty hrdinov SNP

Podcast Čavargáci je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Zoznam epizód (24 epizód)

04:53

10.08.2021

Deň 22 | Zvyká si a driape ako srna do kopca

*Trenčín - rozhľadňa Březová Kým v noci zúrili v Trenčíne búrky, my sme aspoň pod prístreškom nezmokli. Ráno však bolo idylické, raňajky s výhľadom na hrad nie sú každý deň. Kamoška Monika si zvyká, ide lepšie ako 4x4 a aj vďaka nej sa nám podarilo doraziť aj k rozhľadni Březová. A ešte sme s...
04:13

09.08.2021

Deň 21 | Lenka sa vracia!

*Dolná Poruba - Trenčín Dnes sa nám podarilo dvakrát zablúdiť. Najprv nás zmiatli značky, potom sme si nato vystačili aj sami. Obedovali sme v Trenčianskych Tepliciach, ktoré sú krásne a odporúčame na dovolenku :) A vrátila sa Lenka. Hurá. **** Sme súrodenci, Lenka a Marko. Sme čerství ab...
04:52

08.08.2021

Deń 20 | 550. kilometer pokorený!

*Čičmany - Horná Poruba Ráno sme sa zobudili v Čičmanoch a dohnali to, čo sa v noci už nedalo - pozrieť si krásne domčeky. Dnes sme pokorili 550 kilometer. Po ceste bol problém s vodou, museli sme filtrovať tú, čo sme našli. Inak okrem kráčania sa nič špeciálne nedialo a večer sa nám podari...
04:39

07.08.2021

Deň 19 | Noci sú už chladné

*Martin - Čičmany Dnes sme vyrazili neskoro. Z vlastnej postele sa oveľa ťažšie vstáva. Nakoniec sa nám s kamarátom Maťom aj tak podarilo dať veľký kus cesty a večer sme skončili v Čičmanoch. Na hľadanie nocľahu už bolo neskoro, pri detských preliezkach sme našli domčeky. *** Sme súroden...
04:31

07.08.2021

Deň 18 | Bahenné kúpele all inclusive

*Kunešov - Martin Celý deň pršalo. Tým je povedané všetko :) *** Sme súrodenci, Lenka a Marko. Sme čerství absolventi vysokých škôl a rozhodli sme sa, že toto leto pôjdeme Cestu hrdinov SNP. 770 km dlhú trasu, ktorá vedie celým Slovenskom od Dukly po Devín. Zbalili sme ruksaky, nášho psa, suč...
05:05

07.08.2021

Deň 17 | Lenka končí

*Kremnické bane - Kunešov Z Kremnických baní sme vyrážali neskoro. Lenka mala dlhé ráno, telefonáty s priateľom i kamošmi. Potrebovala povzbudiť. Nakoniec sme vyrazili, nakúpili v Kunešove a prišli na dlhú lúku. Na jej konci si Lenka sadla a vtedy to prišlo. *** Sme súrodenci, Lenka a Marko....
03:45

04.08.2021

Deň 16 | Spíme v strede Európy

*Útulňa Smrekovica - Kremnické bane Ráno sme vstávali skoro. S bačom Paľom, ktorý šiel vyhnať kravy na pašu. Vyrazili sme na cestu, stretli pár SNPčkárov, odháňali medvede a neskoro obedovali. Spíme u kapucínov v Kremnických baniach. Na cintoríne. Proste ďalší "šľapací" deň. *** Sme súro...
05:04

03.08.2021

Deň 15 | Bača Paľo: "Je tu lepšie ako dolu, nikto ma nejeduje."

*Donovaly - útulňa Smrekovica Po víkendovej pauze a prečkaní búrok sme sa vrátili na Donovaly a pokračujeme ďalej na našej ceste. Všade veľa blata, ale zvládli sme to. Lenka trpí na nedostatok výhľadov, zatiaľ sa ale drží. Nakoniec sme došli ku Kráľovej Studni. Kúsok od nej je útulnička Smr...
03:48

02.08.2021

Komerčná prestávka

*Donovaly - Ružomberok Dali sme si prestávku. Cez víkend boli búrky, nakoniec sme boli radi, že sme sa tak rozhodli. Naši kamaráti, ktorí sa vydali na Cestu SNP vtedy, kedy my, pokračovali. Zastihla ich búrka pri Zvolene a museli zísť z hrebeňov. Keďže sú pracujúci, druhú časť SNP-čky dajú na b...
04:17

02.08.2021

Deň 14 | Ustupujeme, blížia sa búrky

*Chata Ďurková - Donovaly Končíme Nízke Tatry, končia sa krásne výhľady. Lenke je smutno a popravde, sa jej ani nechce ponoriť sa do lesov. Na víkend hlásia búrky na hrebeňoch. Sú vydané výstrahy a zvažujeme, že si dáme prestávku a nebudeme riskovať. *** Sme súrodenci, Lenka a Marko. Sme čer...
04:05

31.07.2021

Deň 13 | Fyzické a psychické krízy

*Chata M.R.Štefánika - chata Ďurková Dnes sme mali kratšiu etapu. Zrána, smerom na Chopok bola oblačnosť. Čoskoro sa vyjasnilo, bolo krásne, výhľady boli. Dokonca sme videli aj kamzíky! Marko má skôr fyzické krízy. Bolia ho nohy a má otlaky. Lenka zase pre zmenu psychické. Blížia sa búrky a ísť...
02:56

31.07.2021

Deň 12 | Keď sme videli, čo nás čaká, nebolo to príjemné

*Sedlo Priehyba - Chata M.R.Štefánika Dnes ráno nás opustili Alicka a Peťo, ktorí išli do civilizácie a my sme sa vybrali na "Štefáničku". Čertovica bola naozaj náročná a nezáživná. Výhľadov bolo pomenej a keď sme sa pozreli hore, čo nás čaká, nebol to príjemný pocit. Ale zvládli sme to. Ti...
04:13

28.07.2021

Deň 11 | S piesňou pre vás na perách

*Telgárt - Sedlo Priehyba Dostali sme sa do Nízkych Tatier a potvrdzujeme, je to jedna z najkrajších a najnáročnejších častí trasy. Chýba nám pár kilometrov, aby sme sa dostali k polovici cesty. V dnešnom audiodenníku nájdeta aj exkluzívnu recenziu na útulňu Andrejcova a s kamoškou Alickou sme...
04:10

27.07.2021

Deň 10 | 300 kilometrov je za nami

*Útulňa Galová - Telgárt Prechádzame Slovenským rajom a chytili sme aj kúsok Nízkych Tatier. Výhľady sú nádherné a iné. Cestou lesíkom sme narazili na spadnuté osie hniezdo. Lenka si ho nevšimla, ale jej priateľ Peťo doňho náhodou stúpil. Marko šiel posledný a schytal to. Dorazili sme do pr...
05:29

26.07.2021

Deň 9 | Prišli nové zásoby!

*Sedlo Krivé-útulňa Galová Útulňa Galová je absolútne luxusná útulňa, má aj sprchu! Panečku, sprchovať sa pri západe slniečka a výhľade, to bol zážitok boží! Už od dnešného rána bolo veselo. Môj milý Peter nám nevyniesol len kilá dobrého jedla a 2l pivka! Ale aj kopec novej energie, ktorú sme t...
06:10

26.07.2021

Deň 8 | Spíme v skrini z avie

*Štós Kúpele-sedlo Krivé Dnešný deň sa začal vyspinkane. Bola to nádhera. A s takou energiou sa to veru šľapalo. O to lepšie s vidinou len 25km na dnes. Hneď ráno sme obchádzali rôzne hady, aj vretenicu. Na obed sme zakotvili na chate Pipitka a vydali sa smer sedlo Krivé, ktoré bolo plné krásnyc...
05:32

26.07.2021

Deň 7 | Pokorili sme 200 kilometrov

*Chata Jahodná - Kúpele Štós Dnešok bol vysmiaty aj frustrujúci i únavný. Pokorili sme hranicu 200km. A nohy už poriadne cítime. Sem-tam sa hneváme na smerovníky, ktoré ukazujú veľmi nereálne časy alebo je značenie veľmi biedne. Po raňajkách v Jahodnej sa začal dnešný deň vo Volovských vrchoch u...
04:51

23.07.2021

Deň 6 | Každý krok bolel

*Kysak - Jahodná Dnes to bolo naozaj náročné. Každý krok bolel. Hlavne Marko bol na tom s priehlavkami zle. Nakoniec sa nám podarilo dôjsť do cieľa. Síce až o deviatej večer, ale podarilo. Cestou sme stretli pár SNP-čkárov aj malé diviaky :) *** Sme súrodenci, Lenka a Marko. Sme čerství absol...
07:06

22.07.2021

Den 5 | Luxus na štadióne v Kysaku

Veľký Šariš - Kysak Dnešný deň nás zobudil o piatej ráno poriadnym dažďom. Lialo a my sme v obrovkýsch pončách kráčali ako dve obludy. Učíme sa však aj nové zručnosti, otlaky sa pomaly hoja a Terka má energie za všetkých. Dnes máme za sebou stret s rozlietaným bavorským farbiarom a vybavova...
06:28

22.07.2021

Deň 4 | Nemáme slov, akých úžasných ľudí stretávame

Sedlo Žobrák - Veľký Šariš Krásne lesíky a lúky Čergova sme si dnes veľmi užívali. Terén nebol náročný, mohli sme kroky natiahnuť na 38,4 km. A skolili sme prvú stovku! Marko má otlak na malíčku pravej nohy a pokročil mu natoľko, že sa mu zošúpala koža. Vyzerá to celkom desivo. Napriek bolesti v...
05:08

22.07.2021

Den 3 | Prvé pľuzgiere sú tu

Zborov - Sedlo Žobrák Dnešný deň bol v znamení dobiehania zameškaného. Vyrazili sme skoro ráno, parádne nám to utekalo do prekrásnych Bardejovských kúpeľov a v Bardejove sme neskôr doplnili zásoby. A dali si pizzu! 400g mala! Z Bardejova, cez pahorčeky, až na sedlo Žobrák, kde nás už čakala par...
08:34

22.07.2021

Deň 2 | Plieskalo nám za zadkami

Čierna Hora - Zborov Dnešný deň sme začali bez vody. Stihli nás búrky, pred ktorými sme utekali celý deň. Pred Andrejovou to bol ozaj des. Boj s časom a živlami. Bleskov bolo čoraz viac a hlučnejších! Zbehli sme do Zborova, do krčmy, schovať sa a nájsť nocľah. Našli sme! Malú drevenú stodolku v...
07:02

22.07.2021

Deň 1 | Chrbticu mi zobral ruksak

Dukliansky priesmyk - Čierna hora *Prvý deň na najdlhšej turistickej magistrále Slovenska bol krásny, ale náročnejší, než sa nám zdalo. Po pár kilometroch prišlo prvé rozbité koleno, alergická reakcia aj ťažké batohy. Užili sme si však aj "máganie" v potokoch, dobrých ľudí, ktorí nám nabalili j...
02:27

22.07.2021

Deň 0 | Sme plní odhodlania a očakávaní

Sme súrodenci, Lenka a Marko. Sme čerství absolventi vysokých škôl a rozhodli sme sa, že toto leto chceme urobiť niečo veľké. Keďže sme športovci, turisti, radi lezieme a objavujeme nové, už dlho nás lákala Cesta hrdinov SNP. 770 km dlhá trasa, ktorá vedie celým Slovenskom od Dukly po Devín. Zba...
Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.