#11 Business Talks w Martin Zahuranec
01:12:15

#11 Business Talks w Martin Zahuranec

30.06.2020

Martin Zahuranec, náš ďalší hosť v Business Talks, je CEO jedného z najrýchlejšie rastúcich e-shopov v regióne, eyerim, ktorý v súčasnosti pôsobí v 14 krajinách Európy a venuje sa najmä online predaju okuliarov. Aktuálne spúšťajú vlastnú optiku a nedávno uzavreli investorský round, kde získali niečo cez 1,5 miliónov eur od fondu Eterus Capital. Zvyšných 200-tisíc eur pripojili 3TSCapital Partners. Skupina, za ktorou stojí prevažne investičný fond amerického technologického gigantu Cisco, už do eyerim investovala tretíkrát.

Martin pôsobil dlhšie v Ázii, kde pracoval pre viaceré firmy ako Rocket Internet či Lazada, bol členom tímov, ktoré doslova kopírovali fungujúce biznis modely a nasadzovali ich na miestnom trhu. Tam zároveň zistil, prečo sú okuliare dobrý biznis. S vtedajšou kolegyňou Yass sa rozhodli, že vyskúšajú eyerim v Európe. Spolu s ďalšími dvoma spoluzakladateľmi Braňom a Andreou na ňom začali makať na začiatku roka 2015.

Martin má veľmi No B.S. prístup (no bullshit pozn. red.) k životu, je úprimný a na svoj vek biznisovo skúsený. Vie aké je náročné vyjednávanie s investormi, aké je to spávať vo vlastnom office, skladať tím a sekať náklady. Zveril sa nám, prečo vyhorel, čo mu dodáva energiu a čo by robil, ak by tu eyerim nebol. Bolo nám cťou rozprávať sa s ním v ďalšom diely Business Talks.

V rozhovore sa dozvieš:

  • Ako rozbehnúť eshop takmer po celej Európe
  • Ako ti pomôže skúsenosť zo zahraničia pri štarte biznisu
  • Ako zostaviť tím na rýchly rast a škálovanie
  • Na čo potrebuješ mať v biznise "gule"
  • Aké je to spávať v kancelárii a žiť takmer bez peňazí

Minúta po minúte:

3:30 Začiatky eyerimu na Slovensku

5:40 Ako vyzerá tím eyerim dnes, ako si vyberajú ľudí do tímu

8:37 Ako vyzerá hiring stratégia eyerimu 

12:50 Ako sa im darí udržať firemnú eyerim kultúru

17:25 Oplatí sa čítať manažérske knižky typu: "Ako riadiť firmu" a "Ako identifikovať firemné hodnoty"

19:19 Aký je hlavný problém v eyerime

23:40 Ako "získať" poľský trh

26:50 Čo dali Martinovi skúsenosti z Ázie. Ako sa vďaka tomu pozerá na svet, na Slovensko

32:10 Ako v Ázii vybudovali obrovský e-commerce startup

36:00 Prečo spustili prvý eshop v Škandinávií a nie na Slovensku

37:09 Prečo nakoniec spustili aj slovenský eshop

38:08 Kto bol prvý investor do eyerimu a prečo dostali investíciu "len" do nápadu

40:11 Dá sa škálovať startup aj bez investorských peňazí

44:10 Ako sa míňajú investorské peniaze

53:20 Kde berie Martin drive a prečo má v sebe stále startup nadšenie

55:40 Prečo vyjednávanie s najnovším investorom viedla kolegyňa Yass a Martin sa radšej vrátil späť "ku koreňom", k zákazníkom a biznisu

58:50 Čo znamená, že dnes majú "poslednú šancu" uspieť s projektom

1:01:25 Rapid fire questions ako biznis snov, biznis rada alebo uvedomenie si, čo funguje v biznise, kniha vs. audio, životná energia a jeho vášeň

Podcast Business Talks je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Kategórie: Biznis
Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.