4 tipy ako previesť firmu cez korona krízu
04:28

4 tipy ako previesť firmu cez korona krízu

pred 29 minútami
Všetci čítame fantastické a apokalyptické titulky o tom, ako zažívame bezprecedentnú zdravotnícku, sociálnu a biznis krízu. Nedá sa nesúhlasiť. Nedostatok tovaru v obchodoch nie je až takým výrazným problémom ako spomalenie pohybu peňazí a spomalenie života ako takého. Neistota, v akej sme sa momentálne ocitli, je porovnateľná s akútnym štádiom krízy z roku 2008. Avšak s jedným významným rozdielom. Vieš, ako komunikujú úspešné značky počas krízy, aby z nej marketingovo vyťažili? Stiahni si náš nový e-book.  Vo väčšine prípadov, nie je problém predávať tovar. To, čo sa však drasticky mení je nákupné správanie a návyky. My v marketingovom svete už môžeme pozorovať reálne dáta a dokážeme z aktuálnej situácie vyťažiť všetko, čo ponúka. Futuristický online svet vysokých interakcií, nízkych cien za preklik a absurdných dosahov, sa stal (načas) realitou. Nákupný svet nikdy nebol viac digitalizovaný. Práve preto musíme naše marketingové stratégie prispôsobiť do najaktuálnejších bodov: 1. Chladná hlava Z histórie vieme, že človek je tvor impulzívny, bez ohľadu na to, ako veľmi je presvedčený, že sa rozhoduje racionálne. Rozsiahle štúdie a výskumy, napríklad Dana Arieliho (knižný tip na víkend) potvrdzujú, že človek nejedná racionálne a v čase krízy to platí dvojnásobne. Impulzívne rozhodnutia a absolútne zastavenie firemného marketingu nie je univerzálnym receptom na prežitie krízy. Práve naopak. Nemusíme si vysvetľovať, že keď firma alebo produkt nie je na očiach, nepredáva. A práve stopnutie marketingu sa môže prejavovať aj dlho po kríze. Racionálne zhodnotenie situácie a prerátanie výdavkov je aktuálne prvým krokom, ktorý musíme všetci podstúpiť. Dajme si dole ružové okuliare. 2. „Pay per click“ Rastúcim časom v karanténe trávime omnoho viacej času online ako bežne. Celé dni vyhľadávame a prijímame informácie, čím dávame priestor Googlu a Facebooku, aby nám rozumel ešte viac, ako doteraz.  Kampane našich klientov majú aktuálne najväčší význam práve v online priestore. Online marketing nikdy nebol a, možno, už nikdy nebude tak zaujímavým nástrojom na firemnú propagáciu. Navzdory strachu a neistote, ktorá všade panuje, firmy musia racionálne vyhodnotiť, ktoré reklamné kanály by mali pozastaviť a ktoré sú pre nich vyslovenou príležitosťou. 3. Komunikácia Sociálne siete sú novodobým námestím, trhoviskom a miestom, kde prebieha väčšina diskusií a komunikácie. O to viac, v týchto komplikovaných časoch, kedy firmy musia komunikovať na sociálnych sieťach s väčšou intenzitou a citlivosťou. Pretlak informácií, ktorý sa na užívateľov valí, nás núti zamýšľať sa nad content marketingom a teda tvorbou obsahu, ktorý prináša hodnotu pre sledovateľov. V tomto bode už nie je priestor pre generické, nič nehovoriace príspevky, bez akejkoľvek estetickej hodnoty. Vytvárajme diskusie, edukujme, píšme blogy a nezabúdajme, že video je stále najsilnejším online marketingovým nástrojom. 4. SEO Nákupné rozhodovanie sa zmenilo zo dňa na deň. S pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou môžeme povedať, že nám tu vzniká trend na rok 2020. Online nakupujeme a online hľadáme obchodníkov. Pokiaľ sa značka nezobrazuje na popredných priečkach, alebo aspoň na prvej stránke Google vyhľadávania, here we go, má problém. Všetko sa zrýchľuje spolu s ochotou prijímať informácie a vyhľadávať „najvýhodnejšiu“ ponuku. Investícia do tvorby kvalitného obsahu, ktorý značku posunie v očiach Google aj zákazníkov, je preto maximálne rozumná. Čakajú nás zvláštne časy a trh definitívne preriedi tých, ktorí sa nezvládnu pružne prispôsobiť novým podmienkam. Ľudia nakupovať neprestanú. Avšak nakupovať budú najmä od tých, ktorí im v online priestore „pôjdu oproti“. Práve tu platí staré dobré motto: „V dobrých časoch firmy reklamu chcú. V zlých časoch ju

Podcast BlogCast by Hype je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.