Češi začnou utrácet, až se přesvědčí, že nepřijde cenový Armageddon
10:52
Podcast: BigTalk

Češi začnou utrácet, až se přesvědčí, že nepřijde cenový Armageddon

30.11.2023

Kolektivní vědomí je v Česku pořád pesimistické, ratingové agentury přitom Česko chválí, říká v ekonomickém podcastu BigTalk Petr Sklenář.

Hlavní příčinou toho, že v Česku nedošlo k oživení spotřebitelské poptávky, je strach lidí z inflace. Částečně je to dáno humbukem kolem zvyšování regulované složky elektřiny a špatné komunikace ze strany vlády, protože jako vždy platí: Češi věří špatným zprávám. „A špatné zprávy věří dokonce i vládě, které jinak nevěří vůbec nic,“ říká k tomu v novém dílu podcastu BigTalk hlavní ekonom J&T Banky Petr Sklenář a dodává: „Evidentně budeme muset počkat do začátku příštího roku, až všichni uvidí, že cenový Armageddon nenastal a na východě opět vyšlo slunce, takže se můžeme vrátit k normálnímu stylu života.“

Paradoxem přitom je, že ratingové agentury vnímají ekonomické dění v Česku úplně jinak a například Moody’s tento týden zlepšila Česku rating.

Mimoto Sklenář s ekonomickým analytikem Mirkem Zámečníkem v aktuálním dílu BigTalku rozebírají třeba také záplavu nových makroekonomických čísel z eurozóny. Víc se dozvíte v aktuálním BigTalku.

Podcast BigTalk je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Autor: BigTalk
Kategórie: Biznis
Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.