#3 Martin Šulík 2/2: Réžia je fyzická práca
Čo má spoločné Martin Šulík a Quentin Tarantino? Potrebuje režisér dôsledne poznať filmovú technológiu? Čo zachránilo slovenský film? K Dokáže vytvoriť štýl filmu aj narábanie s koňom v panelákovom byte? Ako sa Martin Šulík vysporiadava s rôznorodosťou reakcií na jeho filmy? Aj na tieto otázky nájdete odpovede v druhej časti rozhovoru s režisérom a profesorom Martinom Šulíkom. Dve dekády po revolúcii bol najvýraznejším slovenským filmovým tvorcom a v tomto období natočil filmy ako Neha, Všetko čo mám rád, Záhrada, Orbis Pictus, Krajinka, či Slnečný štát. V poslednom desaťročí to boli filmy Cigán, Tlmočník, Muž so zajačími ušami a Kôň. Rozsiahla je aj jeho dokumentárna tvorba, v ktorej mapuje životy iných umelcov. Stojí za rozsiahlym dokumentárnym cyklom Zlatá šedesáta o tvorcoch československej novej vlny, štylizovaným spracovaním denníkov scenáristu Pavla Juráčka s názvom Klíč k určovaní trpaslíku a viacerými dokumentárnymi portrétmi ako napríklad Emília o herečke Emílii Vášáryovej, či mímovi Milanovi Sládekovi. Viac ako tri dekády pôsobí ako vysokoškolský pedagóg na katedre réžií Filmovej a televíznej fakulte VŠMU. __________________________________ Filmársky slovník: Postprodukcia- Fáza práce na filme po natáčaní(strih obrazu a zvuku, efekty, farbenie obrazu) AVID, DaVinci resolve- strihové programy Švenk- pohyb kamery bez jazdy, pohyb kamery akoby len cez hlavu statívu. Moderujú Pavol Čižmár a Michal Pusztay Autorom projektu je SHAPE Production s.r.o.
Podcast AUDIOVIZUÁLNE je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.