Ladislav Pavlík: 3 Kľúčové chyby v podnikaní – Kedy prestať byť „robotníkom“ vo vlastnej firme?
25:43
Podcast: Ako podnikať

Ladislav Pavlík: 3 Kľúčové chyby v podnikaní – Kedy prestať byť „robotníkom“ vo vlastnej firme?

29.10.2025
Podnikáte už niekoľko rokov? Tvrdo pracujete, no cítite, že firma vám pomaly, ale isto prerastá cez hlavu? Stále robíte prácu za iných, miesto toho, aby ste ich riadili? Marcel a Ladislav Pavlíkovci sa v tejto epizóde podcastu Ako podnikať venujú práve týmto častým otázkam, ktoré si kladú, nielen začínajúci podnikatelia. Rozoberajú, prečo je ilúzia rýchleho a hladkého rastu nebezpečná a ktoré tri najčastejšie chyby bránia podnikateľom v prechode k úspešnému a stabilnému riadeniu firmy. Dozviete sa, ako sa z "robotníka" stať skutočným riaditeľom a akú dôležitú rolu v dlhodobom úspechu hrá neustále vzdelávanie a správna práca s cieľmi.Kľúčové body z podcastu, ktoré vás posunú vpred: ☑️ Peniaze nie sú cieľ: Prvou chybou je vidieť v podnikaní iba peniaze. Tie sú len prostriedkom na dosiahnutie väčšieho cieľa. ☑️ Milujte svoju prácu: Musíte si vybrať prácu, ktorá vás teší a byť ochotní ju robiť aj „o polnoci“. Vždy sa snažte byť najlepší! ☑️ Netrpezlivosť a ciele: Najhoršou vecou je podnikať bez cieľov. Dávajte si reálne, no neustále rastúce ciele a nebuďte pri tom netrpezlivý – budovanie firmy trvá roky. ☑️ Vzdelávajte sa: Tak, ako sa musí vyvíjať firma, tak sa s ňou musí vyvíjať aj jej šéf! Učte sa od tých, ktorí majú skutočné a čestné výsledky. Nikdy sa neprestaňte vzdelávať. ☑️ Kapitán lode: Najväčší problém pre majiteľov je odpojiť sa od práce radového zamestnanca vo vlastnej firme a začať ju skutočne riadiť. Kapitán lode nemôže umývať riady v kuchyni, musí stáť na veliteľskom mostíku a veliť. ☑️ Pripravte sa na krízu: Neexistuje podnikanie, ktoré ide len hore. Firma musí byť pripravená zvládnuť problémy, inak ju náhly pokles príjmov môže položiť. Pochopenie a odstránenie týchto chýb je prvým krokom k dosiahnutiu dospelosti vašej firmy a k dlhodobému úspechu. Pre viac inšpiratívnych informácií z oblasti podnikania a riadenia firmy navštívte: www.SkolaManazmentu.sk Prečítajte si knihu z dielne HCA Slovakia: „Ako fungujú úspešné firmy“ https://eshop.uspesnimanazeri.sk/ako-funguju-uspesne-firmy/ 👉 Podporte náš podcast lajkom 👍 👉 Odoberajte náš kanál pre ďalšie cenné rady!

Podcast Ako podnikať je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Kategórie: Biznis
Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.