21.03.2024

Rádio stream, hudba alebo podcasty? Vieme, aký typ digitálneho audio obsahu Slováci preferujú

IAB Slovakia uverejnila výsledky prieskumu, ktorý je zameraný na spotrebiteľské správanie online populácie v audio digitálnom prostredí.

Prieskum realizovala výskumná agentúra Go4insight. Respondenti vo veku od 18 do 69 rokov odpovedali na otázky, ktoré zisťovali preferencie a frekvenciu počúvania jednotlivých typov audio obsahov. Okrem klasického FM vysielania sem dnes patria aj jednotlivé typy digitálneho audio obsahu, a to streaming rádií, streaming hudby a samozrejme, aj podcasty.

Digitálne audio najčastejšie počúvajú mladí ľudia do 29 rokov

Najčastejším spôsobom, ako ľudia na Slovensku počúvajú audio obsah, je aj naďalej bežné FM rádiové vysielanie. Na mesačnej báze si ho vypočuje približne 90 % slovenskej populácie. Ak zoberieme do úvahy len digitálne audio, tak aspoň raz do mesiaca si rádio stream vypočuje 62 % populácie, streamovanú hudbu počúva 57 % populácie a podcasty si aspoň raz za mesiac vypočuje už 50 % populácie


Prekvapivým zistením asi nebude, že digitálne audio najčastejšie počúvajú mladí ľudia do 29 rokov a so zvyšujúcim sa vekom preferencia počúvanosti digitálneho audia klesá. Ak vás zaujíma, aký je percentuálny pomer pri kombinácii všetkých 3 spôsobov počúvania digitálneho obsahu (streamovanie rádií, hudby a podcastov), tak aspoň raz mesačne ho konzumuje 43 % populácie, a to v prevažnej miere mladí ľudia do 29 rokov.

Dennými poslucháčmi podcastov je 11 % populácie

Podcasty si dnes na týždennej báze vypočuje 34 % online populácie, pričom fanúšikovia počúvaniu podcastov v priemere venujú 2,5 hodiny, čo predstavuje o 4,5 hodiny menej, ako počúvanie rádio streamov. Ide tak o najmenej často počúvaný typ audio obsahu (v počte hodín aj vo frekvencii počúvania).

 

Z hľadiska demografie, poslucháčmi podcastov na týždennej báze sú najmä mladší ľudia vo veku 18-29 rokov žijúci v Bratislavskom kraji a výraznejšie aj študenti. Hoci so zvyšujúcim vekom sa intenzita počúvania podcastov znižuje, aj medzi najstaršími ročníkmi (55+ rokov) je viac ako 20 % takých, ktorí počúvajú podcasty najmenej raz za týždeň. Podcasty ľudia najčastejšie počúvajú počas týždňa a cez víkend najmä vo večerných hodinách (19:00 – 24:00).

Podmaz.sk preferenčne predbehol aj Apple Podcast

Najväčšia časť poslucháčov podcastov si svoje obľúbené audio obsahy vypočuje prostredníctvom podcastových aplikácií, cez YouTube alebo priamo na webových stránkach. Najvyužívanejšou službou na počúvanie podcastov (na týždennej báze) je YouTube, nasleduje Spotify, na treťom mieste je služba Google Podcasts. Na štvrtej pozícii najčastejšie počúvaných kanálov sa umiestnil Podmaz.sk. TOP 5 uzatvára služba Apple Podcast.


IAB Slovakia výsledky prieskumu prezentovala vo štvrtok 21. marca 2024 na obľúbenej diskusii IAB budíček s názvom Digitálny audio priestor: Aká je slovenská realita?. Súčasťou bola aj panelová diskusia so zástupcami vydavateľov, mediálnej agentúry a jedného z najväčších zadávateľov reklamy.

Zdroj náhľadovej fotografie: Midjourney | SM

Zdieľať článok:

Najnovšie podcasty

SKDP Podcast

SKDP Podcast

Počúvate podcast Slovenskej komory daňových poradc...

Športweb

Športweb

Športové novinky, rozhovory na aktuálne športové t...

Ide o právo

Ide o právo

Každý piatok vám pomôžeme zorientovať sa v spleti ...

Ide o nás

Ide o nás

Diskusná relácia Zdena Gáfrika o vzťahoch, spoloče...

Ide o peniaze

Ide o peniaze

Diskusná relácia Mariana Nitona s odborníkmi, ktor...

Top podcasty

Tak Bolo

Tak Bolo

Bez príbehov nie sú dejiny....

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.