
ŽIJEME SCI-FI
Realita sa čoraz viac začína podobať sci-fi fil...
IAB Slovakia uverejnila výsledky prieskumu, ktorý je zameraný na spotrebiteľské správanie online populácie v audio digitálnom prostredí.
Prieskum realizovala výskumná agentúra Go4insight. Respondenti vo veku od 18 do 69 rokov odpovedali na otázky, ktoré zisťovali preferencie a frekvenciu počúvania jednotlivých typov audio obsahov. Okrem klasického FM vysielania sem dnes patria aj jednotlivé typy digitálneho audio obsahu, a to streaming rádií, streaming hudby a samozrejme, aj podcasty.
Najčastejším spôsobom, ako ľudia na Slovensku počúvajú audio obsah, je aj naďalej bežné FM rádiové vysielanie. Na mesačnej báze si ho vypočuje približne 90 % slovenskej populácie. Ak zoberieme do úvahy len digitálne audio, tak aspoň raz do mesiaca si rádio stream vypočuje 62 % populácie, streamovanú hudbu počúva 57 % populácie a podcasty si aspoň raz za mesiac vypočuje už 50 % populácie.
Prekvapivým zistením asi nebude, že digitálne audio najčastejšie počúvajú mladí ľudia do 29 rokov a so zvyšujúcim sa vekom preferencia počúvanosti digitálneho audia klesá. Ak vás zaujíma, aký je percentuálny pomer pri kombinácii všetkých 3 spôsobov počúvania digitálneho obsahu (streamovanie rádií, hudby a podcastov), tak aspoň raz mesačne ho konzumuje 43 % populácie, a to v prevažnej miere mladí ľudia do 29 rokov.
Podcasty si dnes na týždennej báze vypočuje 34 % online populácie, pričom fanúšikovia počúvaniu podcastov v priemere venujú 2,5 hodiny, čo predstavuje o 4,5 hodiny menej, ako počúvanie rádio streamov. Ide tak o najmenej často počúvaný typ audio obsahu (v počte hodín aj vo frekvencii počúvania).
Z hľadiska demografie, poslucháčmi podcastov na týždennej báze sú najmä mladší ľudia vo veku 18-29 rokov žijúci v Bratislavskom kraji a výraznejšie aj študenti. Hoci so zvyšujúcim vekom sa intenzita počúvania podcastov znižuje, aj medzi najstaršími ročníkmi (55+ rokov) je viac ako 20 % takých, ktorí počúvajú podcasty najmenej raz za týždeň. Podcasty ľudia najčastejšie počúvajú počas týždňa a cez víkend najmä vo večerných hodinách (19:00 – 24:00).
Najväčšia časť poslucháčov podcastov si svoje obľúbené audio obsahy vypočuje prostredníctvom podcastových aplikácií, cez YouTube alebo priamo na webových stránkach. Najvyužívanejšou službou na počúvanie podcastov (na týždennej báze) je YouTube, nasleduje Spotify, na treťom mieste je služba Google Podcasts. Na štvrtej pozícii najčastejšie počúvaných kanálov sa umiestnil Podmaz.sk. TOP 5 uzatvára služba Apple Podcast.
IAB Slovakia výsledky prieskumu prezentovala vo štvrtok 21. marca 2024 na obľúbenej diskusii IAB budíček s názvom Digitálny audio priestor: Aká je slovenská realita?. Súčasťou bola aj panelová diskusia so zástupcami vydavateľov, mediálnej agentúry a jedného z najväčších zadávateľov reklamy.
Zdroj náhľadovej fotografie: Midjourney | SM
Realita sa čoraz viac začína podobať sci-fi fil...
Divadlo je lákavé i ľakavé, individuálne i kolektí...
Zdravé telo, myseľ aj vzťah k sebe samému. Rozhovo...
Moderátorka Karolína Piliarová a jeden hosť na akt...
Let's create a safe space here - stronger together...
Vitamíny hrajú kľúčovú úlohu v našom celkovom z...
My všetci sme upíri. Vyciciavame energiu druhých, ...
Reportérka Barbora Mareková sa s hosťami a hosťkam...
Zákulisie leteckej dopravy ako nikdy doteraz! Brut...
Toto je to najlepšie z rannej show Rádia Melody! M...