17.05.2023

Podcastový poslucháč je zamestnaný, vzdelaný a z vyššej triedy, uvádza najnovší prieskum

Podcastové publikum je o 12 rokov mladšie, ako rozhlasové publikum

Podcast je stále čoraz viac populárnejší a vo svete sa vníma ako samostatné médium, ktoré netreba odsúvať na druhú koľaj. Aj napriek tomu, že je náročné živiť sa produkovaním podcastov, stále vzniká čoraz viac tvorcov, ktorí si nachádzajú svojich fanúšikov. Niet sa preto čo čudovať, že neustále vznikajú nové štúdie, ktoré rozoberajú práve tému podcastov. S najnovšími výsledkami o podcastovom publiku prichádza The Cumulus Media 2023 Audioscape. Na základe zistení môžeme hovoriť o 7 nových zisteniach, ktoré vyšli z prieskumu. 

1. V USA zaznamenali dvojnásobný nárast počúvania podcastov, ktoré patria do kategórie Rozhovory/obsah spojený so známymi osobnosťami

Edisonova štúdia Share of Ear, ktorá kvalifikuje čas strávený počúvaním štyroch typov zvukov, ktoré kategorizuje na: Hudbu, Šport, Správy a Osobnosť/Rozhovor, prichádza so zaujímavými zisteniami. V roku 2022 počúvalo kategóriu Osobnosť/Rozhovor až 55 % Američanov vo vekovom rozmedzí od 25 do 54 rokov. Čo je viac ako dvojnásobný nárast oproti roku 2017. Prieskum tiež ukázal, že čím starší je poslucháč, tým viac sa vyznačuje počúvaním tejto skupiny podcastov, píše sa na portáli westwoodone.com.

Edisonova štúdia Share of Ear kvantifikuje čas strávený so štyrmi typmi zvuku: hudba, správy, šport a osobnosť/rozhovor. V roku 2017 sa 28 % osôb vo veku 25 – 54 rokov venovalo obsahu osobnosti/hovoru na podcastoch. V súčasnosti sa podiel podcastov na 25 – 54 osobnom/hovorovom čase od 4. štvrťroka 2022 zdvojnásobil z 28 % na 55 %.

2. Poslucháči podcastov sú fanúšikmi audia. ich počúvaním trávia niekoľko hodín denne

Výsledky výskumu preukázali, že poslucháči podcastoch ich počúvajú neuveriteľných 6 hodín, a to každý deň. V prepočte to znamená, že s nimi strávia o 38 % viac času, ako tí, ktorí počúvajú iné audio. 

3. Poslucháčske publikum narástlo. Aj napriek tomu sa opäť preukázalo, že priemerný poslucháč má 34 rokov

Podcastové publikum je o 12 rokov mladšie, ako publikum, ktoré počúva rozhlas. Poslucháči podcastov sú mladší aj ako televízny diváci. Pri nich sa priemerný vek pohybuje okolo 59 rokov, uvádzajú výsledky prieskumu. 

4. Vzdelaní a zamestnaní, to je profil poslucháča podcastov

Nielsen Scarborough poukázal na fakt, že podcastové publikum je vzdelané, zamestnané a z vyššej triedy. Scarborough tvrdí, že poslucháči podcastov majú vyštudovanú vysokú školu, ako aj postgraduálny titul. Zároveň z jeho tvrdení vychádza, že tí, ktorí počúvajú podcasty sú pravdepodobne zamestnaní, a to vo väčšinu prípadov na plný úväzok. Tiež uvádza, že tí, ktorí patria do podcastového publika, majú pravdepodobne ročný príjem viac ako 100-tisíc dolárov na jednu domácnosť.

5. Podcasty sú najpočúvanejšie v pohodlí domova

Mohlo by sa zdať, že ľudia najčastejšie počúvajú podcasty na cestách. Skutočnosť je však taká, že až 70 % opýtaných označilo, že podcasty počúva v pohodlí domova. Podľa portálu westwoodone.com ide o 10 % nárast oproti obdobiu pred pandémiou. 

Zdroj náhľadovej fotografie: Adobe Stock

Zdieľať článok:

Najnovšie podcasty

Oklamaní

Oklamaní

Kto stojí za vznikom najznámejších konšpiračnýc...

Top podcasty

Mudrlant

Mudrlant

Jakub Ťapák alias Zitron, ktorého môžeš poznať zo ...

KDO JE ZABIL?

KDO JE ZABIL?

Dokumentární příběhy o sériových a masových vrazíc...

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.