![TRETIA RÍŠA – Dejiny nacionálneho socializmu](https://podmazsk.b-cdn.net/images/podcasts/tretia-risa-dejiny-nacionalneho-socializmu-opB.jpg?width=300&aspect_ratio=1:1)
TRETIA RÍŠA – Dejiny nacionálneho socializmu
Téma bude zahŕňať obdobie od Bismarckovej Nemeckej...
Podcastové publikum je o 12 rokov mladšie, ako rozhlasové publikum
Podcast je stále čoraz viac populárnejší a vo svete sa vníma ako samostatné médium, ktoré netreba odsúvať na druhú koľaj. Aj napriek tomu, že je náročné živiť sa produkovaním podcastov, stále vzniká čoraz viac tvorcov, ktorí si nachádzajú svojich fanúšikov. Niet sa preto čo čudovať, že neustále vznikajú nové štúdie, ktoré rozoberajú práve tému podcastov. S najnovšími výsledkami o podcastovom publiku prichádza The Cumulus Media 2023 Audioscape. Na základe zistení môžeme hovoriť o 7 nových zisteniach, ktoré vyšli z prieskumu.
Edisonova štúdia Share of Ear, ktorá kvalifikuje čas strávený počúvaním štyroch typov zvukov, ktoré kategorizuje na: Hudbu, Šport, Správy a Osobnosť/Rozhovor, prichádza so zaujímavými zisteniami. V roku 2022 počúvalo kategóriu Osobnosť/Rozhovor až 55 % Američanov vo vekovom rozmedzí od 25 do 54 rokov. Čo je viac ako dvojnásobný nárast oproti roku 2017. Prieskum tiež ukázal, že čím starší je poslucháč, tým viac sa vyznačuje počúvaním tejto skupiny podcastov, píše sa na portáli westwoodone.com.
Edisonova štúdia Share of Ear kvantifikuje čas strávený so štyrmi typmi zvuku: hudba, správy, šport a osobnosť/rozhovor. V roku 2017 sa 28 % osôb vo veku 25 – 54 rokov venovalo obsahu osobnosti/hovoru na podcastoch. V súčasnosti sa podiel podcastov na 25 – 54 osobnom/hovorovom čase od 4. štvrťroka 2022 zdvojnásobil z 28 % na 55 %.
Výsledky výskumu preukázali, že poslucháči podcastoch ich počúvajú neuveriteľných 6 hodín, a to každý deň. V prepočte to znamená, že s nimi strávia o 38 % viac času, ako tí, ktorí počúvajú iné audio.
Podcastové publikum je o 12 rokov mladšie, ako publikum, ktoré počúva rozhlas. Poslucháči podcastov sú mladší aj ako televízny diváci. Pri nich sa priemerný vek pohybuje okolo 59 rokov, uvádzajú výsledky prieskumu.
Nielsen Scarborough poukázal na fakt, že podcastové publikum je vzdelané, zamestnané a z vyššej triedy. Scarborough tvrdí, že poslucháči podcastov majú vyštudovanú vysokú školu, ako aj postgraduálny titul. Zároveň z jeho tvrdení vychádza, že tí, ktorí počúvajú podcasty sú pravdepodobne zamestnaní, a to vo väčšinu prípadov na plný úväzok. Tiež uvádza, že tí, ktorí patria do podcastového publika, majú pravdepodobne ročný príjem viac ako 100-tisíc dolárov na jednu domácnosť.
Mohlo by sa zdať, že ľudia najčastejšie počúvajú podcasty na cestách. Skutočnosť je však taká, že až 70 % opýtaných označilo, že podcasty počúva v pohodlí domova. Podľa portálu westwoodone.com ide o 10 % nárast oproti obdobiu pred pandémiou.
Zdroj náhľadovej fotografie: Adobe Stock
Téma bude zahŕňať obdobie od Bismarckovej Nemeckej...
Počúvate podcast Slovenskej komory daňových poradc...
Pridajte sa spolu so mnou na cestu kreativity s Ra...
Vďaka pochopeniu vlastných životných lekcií a inte...
Nahliadnite spolu s Evou do sveta slovenskej medic...
Holka z forenzního (původně Archivní Případy) je č...
Motiv zla je český podcast zaměřený na populární ž...
Keď si želáme k narodeninám „veľa zdravia“, väčšin...
Okolo nás je veľa inšpiratívnych ľudí, ktorí majú ...
Denník diabetika, ako ho nepoznáte...