J. Žilinčan (Berlin Brands Group): Pohľad do zákulisia e-commerce skupiny s 200 mil. EUR obratu
E-shop Electronic-star a skupina Berlin Brands Group, ktorej je e-shop súčasťou síce nie sú na Slovensku takí známi ako Alza, Hej, či Mall, avšak z pohľadu obratu aj profitability už patrí medzi top hráčov. Skupina BBG generuje ročne obrat 200 mil. EUR, z toho CEE divízia sa podieľa obratom 33 mil. EUR za 2019. Mesačne skupina sprocesuje 200 000+ objednávok a zamestnáva 500+ ľudí (z toho na SK 120+).
Jakub Žilinčan ako CMO skupiny prezradil Michalovi naozaj zaujímavé interné informácie a čísla, ktoré vám pomôžu navnímať špecifiká medzi CEE a západným e-commerce trhom, odhalia stratégiu pri expanzii a celkovo dajú veľkú inšpiráciu k tomu, ako vybudovať silný a hlavne profitabilný e-commerce biznis. Veľmi zaujímavé sú tiež odporúčania, ako zo support tímu urobiť popredný predajný/marketingový kanál e-shopu.
Vo videorozhovore sa dozviete:
0:49 - Vďaka čomu sú obchody spoločnosti Berlin Brands Group také profitabilné?
1:17 - Ako je orientačne rozložený obrat jednotlivých e-shopov tejto spoločnosti?
2:21 - Aký podiel na obrate spoločnosti tvorí B2C a B2B?
3:01 - Aká je štruktúra návštevnosti týchto e-shopov?
4:20 - Bude Amazon v horizonte 3-5 rokov aj v našom regióne dominantný?
5:41 - Aké zloženie návštevnosti majú e-shopy spoločnosti BBG z hľadiska marketingových kanálov? 7:31 - Ako realizujú tzv. reaktívny sales cez support?
9:21 - Realizujú marketing inhouse alebo outsourcujú? V čom vidia výhody a nevýhody?
10:29 - Sú pre nich profitabilné aj sociálne siete?
11:38 - Manažujú tí istí zamestnanci rôzne krajiny alebo má každý na starosti svoju krajinu?
12:46 - Ako riešia vývoj?
14:07 - Darí sa im využívať Exponeu tak, aby bola pre nich rentabilná?
15:40 - V ktorých krajinách sa im najviac darí a prečo?
17:56 - Ako funguje spolupráca s nemeckým managementom spoločnosti?
19:19 - Čo je dôležité pri výbere novej krajine?
20:09 - Aký je postup pri spustení novej krajiny, čo sa týka marketingu?
21:09 - Ako dlho im trvá kým sa plne etablujú na trhu?
21:54 - Ako fungujú, čo sa týka logistiky?
25:12 - Aké boli 3 najväčšie chyby počas ich pôsobenia?
26:35 - Ako sa prejavila Korona na predajoch? 27:35 - Majú aj možnosť osobného odberu?
28:10 - Akú majú, ako skupina BBG, dlhodobú víziu?
30:10 - Aký je význam marketplace-ov z pohľadu Jakuba Žilinčana?
32:27 - Aké nástroje sa im osvedčili? Ktoré by odporučili e-shopárom?
Tip 1: Dajte nám follow a budete o nových videách informovaní ihneď po zverejnení.
Tip 2: Naše rozhovory môžete počúvať aj s parádnym videom z Forbes Business Lounge na našom Youtube kanáli: https://www.youtube.com/pricemaniaacademy
Tip 3: Ďalšie videorozhovory a články nájdete aj na blogu Pricemania Academy: https://www.pricemaniaacademy.sk/blog.
Tip 4: Pri výbere kvalitných dodávateľov odporúčame sledovať aj náš projekt https://www.ecommerce-katalog.sk.
Podcast Pricemania Academy je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.