J. Žilinčan (Berlin Brands Group): Pohľad do zákulisia e-commerce skupiny s 200 mil. EUR obratu
33:59

J. Žilinčan (Berlin Brands Group): Pohľad do zákulisia e-commerce skupiny s 200 mil. EUR obratu

10.07.2020

E-shop Electronic-star a skupina Berlin Brands Group, ktorej je e-shop súčasťou síce nie sú na Slovensku takí známi ako Alza, Hej, či Mall, avšak z pohľadu obratu aj profitability už patrí medzi top hráčov. Skupina BBG generuje ročne obrat 200 mil. EUR, z toho CEE divízia sa podieľa obratom 33 mil. EUR za 2019. Mesačne skupina sprocesuje 200 000+ objednávok a zamestnáva 500+ ľudí (z toho na SK 120+).  

Jakub Žilinčan ako CMO skupiny prezradil Michalovi naozaj zaujímavé interné informácie a čísla, ktoré vám pomôžu navnímať špecifiká medzi CEE a západným e-commerce trhom, odhalia stratégiu pri expanzii a celkovo dajú veľkú inšpiráciu k tomu, ako vybudovať silný a hlavne profitabilný e-commerce biznis. Veľmi zaujímavé sú tiež odporúčania, ako zo support tímu urobiť popredný predajný/marketingový kanál e-shopu.  

Vo videorozhovore sa dozviete:
0:49 - Vďaka čomu sú obchody spoločnosti Berlin Brands Group také profitabilné?
1:17 - Ako je orientačne rozložený obrat jednotlivých e-shopov tejto spoločnosti?  
2:21 - Aký podiel na obrate spoločnosti tvorí B2C a B2B?
3:01 - Aká je štruktúra návštevnosti týchto e-shopov?  
4:20 - Bude Amazon v horizonte 3-5 rokov aj v našom regióne dominantný?  
5:41 - Aké zloženie návštevnosti majú e-shopy spoločnosti BBG z hľadiska marketingových kanálov? 7:31 - Ako realizujú tzv. reaktívny sales cez support?  
9:21 - Realizujú marketing inhouse alebo outsourcujú? V čom vidia výhody a nevýhody?
10:29 - Sú pre nich profitabilné aj sociálne siete?  
11:38 - Manažujú tí istí zamestnanci rôzne krajiny alebo má každý na starosti svoju krajinu?
12:46 - Ako riešia vývoj?  
14:07 - Darí sa im využívať Exponeu tak, aby bola pre nich rentabilná?  
15:40 - V ktorých krajinách sa im najviac darí a prečo?  
17:56 - Ako funguje spolupráca s nemeckým managementom spoločnosti?  
19:19 - Čo je dôležité pri výbere novej krajine?
20:09 - Aký je postup pri spustení novej krajiny, čo sa týka marketingu?  
21:09 - Ako dlho im trvá kým sa plne etablujú na trhu?  
21:54 - Ako fungujú, čo sa týka logistiky?  
25:12 - Aké boli 3 najväčšie chyby počas ich pôsobenia?
26:35 - Ako sa prejavila Korona na predajoch? 27:35 - Majú aj možnosť osobného odberu?  
28:10 - Akú majú, ako skupina BBG, dlhodobú víziu?
30:10 - Aký je význam marketplace-ov z pohľadu Jakuba Žilinčana?  
32:27 - Aké nástroje sa im osvedčili? Ktoré by odporučili e-shopárom?  

Tip 1:  Dajte nám follow a budete o nových videách informovaní ihneď po zverejnení.  

Tip 2: Naše rozhovory môžete počúvať aj s parádnym videom z Forbes Business Lounge na našom Youtube kanáli: https://www.youtube.com/pricemaniaacademy    

Tip 3:  Ďalšie videorozhovory a články nájdete aj na blogu Pricemania Academy: https://www.pricemaniaacademy.sk/blog.    

Tip 4: Pri výbere kvalitných dodávateľov odporúčame sledovať aj náš projekt https://www.ecommerce-katalog.sk.

Podcast Pricemania Academy je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.