Komunikácia s pacientom prináša nielen etické ale i právne riziká - ako sa im vyhnúť?
26:23

Komunikácia s pacientom prináša nielen etické ale i právne riziká - ako sa im vyhnúť?

03.05.2021

Zlepšiť komunikáciu zdravotníckych pracovníkov s pacientmi alebo ich príbuznými má za cieľ štruktúrovaný protokol  - SPIKES. Krok po kroku vysvetľuje, ako podať pacientovi aj nepríjemnú informáciu, aby nebol traumatizovaný. O dokumente sa budeme v dnešnom podcaste rozprávať s bývalým štátnym tajomníkom Ministerstva zdravotníctva SR MUDr. Petrom Stachurom, Dr. med., MBA. Podelí sa s nami aj o svoje lekárske skúsenosti zo zahraničia. Psychologička, prof. Mgr. Andrea Madarasová Gecková, PhD. z Lekárskej fakulty Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach vysvetlí, na čo je dôležité si dať pozor pri oznamovaní nepríjemnej správy pacientovi. JUDr. Ivan Humeník, PhD. z advokátskej kancelárie h&h PARTNERS priblíži právny pohľad na spomenutý dokument i samotný vzťah zdravotníckeho pracovníka a pacienta.

Podcast mediPRÁVNIK Podcast je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

×
Náš web používa cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie jeho služieb, bez osobnej identifikácie jednotlivých používateľov. Pri používaní nášho webu však môžu naši partneri využívať cookies, ktoré sú personalizované, ale iba v prípade ak ste im už takýto súhlas udelili. Chcem vedieť viac.