#76 KOTLER V PRAXI 7. diel - Ako segmentovať trh?
19:03

#76 KOTLER V PRAXI 7. diel - Ako segmentovať trh?

02.12.2020

V podcaste sa venujeme pojmu segmentácia. Je to síce často využívaný pojem, ale len málokto ju vie naozaj odlíšiť od tvorby a výberu cieľovej skupiny. A len málokto vie segmentáciu naozaj využiť pre svoje podnikanie. Pričom segmentácia je užitočný nástroj nie len na tvorbu vlastnej trhovej pozície, ale aj na potenciálny rast spoločnosti.

Prečítajte si 5 najdôležitejších informácií z podcastu:

  • Je zaujímavé si uvedomiť, že trh znamená niečo iné pre ekonóma a pre marketéra. Pre ekonóma sa trh skladá zo všetkých kupujúcich a predávajúcich, ktorí obchodujú určité tovary a služby. Ale pre marketéra sa trh skladá len z existujúcich a potenciálnych kupujúcich. Marketér vníma trh cez optiku zákazníkov.
  • Kým sme sa dostali k segmentácií, ako ju poznáme dnes, prešlo niekoľko etáp. Začínalo sa masovým marketingom, kedy sa masívne realizovala hromadná výroba a podporovala sa distribúcia a predaj jedného produktu všetkým kupujúcim. Druhou etapou bol marketing hĺbky produktového mixu, kedy sa vyrábali napr. dva výrobky nejakého tovaru, ktoré ale mali rôzne vyhotovenie či štýl, kvalitu, veľkosť a podobne. Potom sa marketing vyvinul do cieleného marketingu, ako ho poznáme dnes.
  • Cielený marketing sa robí v 3 základných krokoch: 1. segmentácia, 2. hľadanie cieľových skupín a 3. vymedzenie trhovej pozície.
  • Dokonalá segmentácia je vysoko náročný prístup, pretože na jedného kupujúceho je presne vypracovaný samostatný marketingový program.
  • Proces samotnej segmentácie sa začína určením kritérií, ktoré sú pre nás dôležité. Keď máme vybraté kritériá segmentácie, tak si podľa nich spracujeme profil jednotlivých segmentov. Najčastejšie sa využívajú kritériá geografické, demografické a psychografické.
  • Vypočujte si celý podcast, v ktorom vám detailne vysvetľujeme segmentáciu. Dozviete sa v ňom aj príklady z praxe, ktoré vám pomôžu celej segmentácií lepšie porozumieť.

    Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

    Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
    Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

    Technické cookies

    Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

    Funkčné cookies

    Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

    Analytické cookies

    Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

    Marketingové cookies

    Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.