#82 Svetové obchodné trendy
47:39

#82 Svetové obchodné trendy

27.01.2021

Erika Falťanová je certifikovaná koučka, trénerka a konzultantka pre obchod a leadership a pôsobí aj ako viceprezidetka Rady ICF Slovak Charter Chapter. V podcaste nám prezrádza hodnotné skúsenosti a vedomosti o svetových globálnych trendoch, ktoré ako Erika hovorí, zasahujú každého z nás.

Zmena je nevyhnutná a či chceme, alebo nie, je tu. Nemôžeme teda stagnovať, a to aj napriek tomu, či vnímame zmenu ako príležitosť, alebo ako hrozbu. Erika nám prezrádza, že vo svete existuje viacero trendov, no 5 z nich je najdôležitejších a mal by ich poznať každý obchodník. Ak chcete vedieť, o aké trendy a globálne zmeny ide, vypočujte si celý podcast. My vám prinášame top 5 myšlienok, o ktoré sa s nami Erika podelila.

1. Globálne zmeny vznikajú prirodzene a majú niekoľko spúšťačov, ako sú napríklad výskumné procesy, výroba, technológia, správanie sa ľudí, alebo aj meniaca sa klíma.

2. Nič nás neudrží na tom istom mieste, ako sme sa dostali, keď budeme pokračovať rovnakým spôsobom. Aj keď sme sa už niekde dostali ako firma a sme jedničkou na trhu, keď budeme pokračovať tým istým spôsobom, ako sme sa tam dostali, tak je veľká pravdepodobnosť, že tam nezostaneme. Konkurencia je silná a neprežije najsilnejší, ale ten, ktorý sa vie najviac prispôsobiť.

3. Obchodník by mal byť pre zákazníka partnerom, a to aj v tom, že sleduje globálne trendy a to, čo sa deje vo svete. Ekonomika po celom svete je prepojená, takže práve obchodník môže byť dobrým radcom, ktorý zákazníka nasmeruje a povie mu, čo sa na trhu deje a ako sa to prejaví napríklad o 5 rokov.

4. Zákazník je vždy ten, ktorý je o krok vpred. Obchodníci sledujú trendy, ale niekedy akoby boli pozadu, čo sa týka požiadaviek zákazníkov. Snažia sa plniť ich požiadavky na 100% a nechcú ho vyrušiť, ani narušiť s ním vzťahy. Treba však vystúpiť z „ulity“ a ukázať zákazníkovi niečo nové, iné. Obchodníci by teda nemali ostať v pozícií plnenia očakávania zákazníka, ale mali by sa snažiť tieto očakávania predčiť.

5. Obchodník nie je predajca produktov, pretože produkty sú nahraditeľné. Častokrát zaváži osobnosť obchodníka a jeho snahou by malo byť sa dostať do role experta, čiže to, že sa skutočne vyzná nie len v produktovom portfóliu, ale vie aj to, ako najlepšie to môže jeho zákazník využiť. Mal by sa pozerať na produkt očami zákazníka a byť jeho dôveryhodným poradcom.

Jedným z trendov, o ktorých Erika rozpráva, sú stierajúce sa hranice medzi jednotlivými sektormi vo výrobe aj obchode, pretože každý kto chce prežiť, hľadá príležitosť. Trendom je to, že keď zákazník vojde do predajne, tak obchod chce to, aby tam nechal čo najviac peňazí, a tak sa ich sortiment začal rozširovať. Skvelým príkladom je Amazon, ktorý tento trend využil a v súčasnosti už konkuruje aj potravinovým reťazcom, aj keď pôvodne začal len s predajom kníh.

Erika sa s nami podelila o veľa dôležitých a užitočných rád. Na záver nám odkazuje, aby sme ostali ľudskými. Máme sa pozerať na seba aj na svoje produkty, či služby z hľadiska zákazníka a byť v roly experta, ktorý má prehľad a vie mu ukázať cestu a zároveň aj ďalšie možnosti rozvoja. Pretože zákazník je obchodníkovým partnerom a obaja hrajú na win-win.

Podcast LEVOSPHERE - marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

×
Náš web používa cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie jeho služieb, bez osobnej identifikácie jednotlivých používateľov. Pri používaní nášho webu však môžu naši partneri využívať cookies, ktoré sú personalizované, ale iba v prípade ak ste im už takýto súhlas udelili. Chcem vedieť viac.