#87 Umelá inteligencia v marketingu
55:47

#87 Umelá inteligencia v marketingu

03.03.2021

Emil Fitoš je prezidentom IT Asociácie Slovenska a taktiež členom platformy slovak.AI, v ktorej sa snažia meniť Slovensko na centrum umelej inteligencie. Práve o tejto téme sa rozprávame spolu v podcaste. Umelá inteligencia je téma, o ktorej sa začína čoraz viac hovoriť. Využíva sa v mnohých oblastiach a marketing je jednou z nich, kde v súčasnosti hrá naozaj dôležitú úlohu a dokonca je jedným z nástrojov nového marketingu.

Umelá inteligencia je pre mnohých ľudí, ktorí nepôsobia v tejto oblasti, záhadou. Emil nám však približuje, čo to znamená a odhaľuje nám aj jej pozadie. Čo sa dozvedáme v rozhovore?

  • Pôvodne bolo pod umelou inteligenciou myslené vybudovanie takých informačných systémov a nástrojov, ktoré by boli schopné nahradiť ľudský mozog, čiže aby fungovali ako človek. Tento pohľad sa postupne menil a v súčasnosti sa na to pozeráme ako na niečo, čo dokáže byť doplnkom k výkonu človeka a k jeho schopnostiam.
  • V súčasnosti máme k dispozícií množstvo dát, ktoré majú dôležitú ekonomickú aj spoločenskú úlohu. Nie je však v našich ľudských silách to, aby sme ich dokázali spracovať. Práve tu hrá dôležitú úlohu umelá inteligencia, ktorá dokáže v dátach hľadať vzorce, a tak ich plnohodnotne využívať.
  • Ako sa využíva umelá inteligencia v praxi? Na jednej strane je potreba podnikateľa, ktorý potrebuje niečo zmeniť, napríklad vo výrobe. Na druhej strane je dátový analytik, ktorý zanalyzuje dáta, ktoré sú aktuálne prístupné a zistí, čo sa s nimi dá robiť. Potom programátor vytvorí program, ktorý tie dáta spracuje podľa potrieb podnikateľa.
  • Umelá inteligencia má podstatné miesto v marketingu a využíva sa vo všetkých fázach získavania zákazníka – od vyvolania záujmu, cez prvý nákup zákazníka až po budovanie jeho lojality. Využívajú sa na to rôzne postupy, ktoré rozpoznávajú jeho chovanie, sentiment a na základe toho vytvárajú predikcie.
  • Kreatívny rozmer, alebo nápad, ktorý sa odohráva v blízkosti produktu, jeho vlastností a tým, ako je prezentovaný navonok, vždy ostane doménou ľudstva. Toto umelá inteligencia nedokáže.
  • Umelá inteligencia sa pomaly blíži do štádia, že je to niečo bežné. V súčasnosti presahuje aj do bežného života, a tak sa s ňou môžeme stretnúť napríklad v hlasových rozhraniach ako je Siri, Alexa, alebo aj v chatbotoch. A ako to je na sociálnych sieťach? To nám prezrádza Emil v podcaste. Výsledkom však je obchodovanie s časom ľudí. Veď posúďte sami.

    Na záver nám Emil odkazuje 2 veci:

  • Dáta ľudí, ktorí sa pohybujú na internete a na sociálnych sieťach, sú nesmierne hodnotné. Nemajú sa ich ľahko vzdávať a rozdávať ich na počkanie každému, kto si ich vypýta. Je to hodnota a ak ich dajú nejakej stránke, softvéru, tak len za tých okolností, že budú dostávať nejakú hodnotu, aby sa ich čas a pozornosť nestali komoditou.
  • Marketéri by mali využívať technológie a nástroje umelej inteligencie, pretože konkurencia nespí. Netreba však pri tom všetkom zabúdať na kybernetickú bezpečnosť.
  • Podcast LEVOSPHERE - marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

    ×
    Náš web používa cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie jeho služieb, bez osobnej identifikácie jednotlivých používateľov. Pri používaní nášho webu však môžu naši partneri využívať cookies, ktoré sú personalizované, ale iba v prípade ak ste im už takýto súhlas udelili. Chcem vedieť viac.