#59 KOTLER V PRAXI 3. diel - Aké sú možnosti rastu podniku
25:28

#59 KOTLER V PRAXI 3. diel - Aké sú možnosti rastu podniku

12.08.2020

Chcete udržateľne rásť, však? Aké sú vaše možnosti? V tejto epizóde vám poradíme, ako pracovať s maticou rastu a podielu – BCG maticou a ako sa dá nájsť priestor na to, aby podnik rástol. Vysvetlíme si to v prepojení s tzv. Ansoffovou maticou. Tá rozdeľuje naše rozhodovanie na 4 dimenzie, kde porovnávame existujúce a nové trhy s existujúcimi a novými produktami. Detailne si rozoberieme každú jednu dimenziu, objasníme si, ktorá dimenzia je vhodná v akej fáze rastu a ukážeme si praktické príklady firiem, ktoré spadajú do danej dimenzie.

Akú úlohu má v strategickom plánovaní marketing? My zo skúsenosti vieme, že centrálnu a nosnú. O vzťahu oddelenia marketingu s ostatnými oddeleniami spoločnosti hovoríme, že: „Údernosť a kompatibilita všetkých oddelení je v strategickom plánovaní kľúčová.“

„Úsilím podnikania je vytvoriť si zákazníkov. To znamená, že funkciou marketingu je definovať poslanie, výrobky a trhy firmy a usmerňovať ostatné oddelenia firmy k úlohám, ktoré slúžia na uspokojovanie potrieb zákazníka. Firma existuje preto, aby uspokojovala potreby zákazníkov a všetky oddelenia majú tomu napomáhať.“

V podcaste sme spomínali príklady, ktoré detailnejšie nájdete rozbrané v nasledovných epizódach nášho Levosphere podcastu – Marketing v praxi:

Ako pristúpiť k značke zamestnávateľa

Ako vytvoriť značku pre vašich zamestnancov (Lidl)

LEGO - značka, ktorá fascinuje generácie

Expanzia do zahraničia a FB skupina Učíme sa podnikať

Ako dostať značku na zahraničné trhy?

Philip Kotler je vo svete marketingu uznávanou osobnosťou. Jeho schopnosť prepájať teóriu marketingu s praxou sa stalo inšpiratívnou pre celé generácie marketérov. V našom Levosphere podcaste - Kotler v praxi prerozprávavame jeho kultovú knihu – Marketing Management. Teóriu objasňujeme na praktických príkladoch, ktoré obohacujeme našimi skúsenosťami z marketingu, ktoré sme získali počas dlhoročnej praxe.

Vypočujte si aj predchádzajúce diely:

KOTLER V PRAXI 1.DIEL - 5 koncepcií marketingového riadenia

KOTLER V PRAXI 2.DIEL - Marketing a jeho úloha v rozvoji podniku

Podcast LEVOSPHERE - marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

×
Náš web používa cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie jeho služieb, bez osobnej identifikácie jednotlivých používateľov. Pri používaní nášho webu však môžu naši partneri využívať cookies, ktoré sú personalizované, ale iba v prípade ak ste im už takýto súhlas udelili. Chcem vedieť viac.