31.01.2023

BAUER MEDIA Slovakia je najpočúvanejším producentom podcastov za rok 2022

Ak by sme nebilancovali, ťažko by sme videli či sa posúvame tým správnym smerom. A v digitálnom segmente to platí dvojnásobne. Preto nás veľmi teší, že sa za podcastovú produkciu BAUER MEDIA Slovakia môžem s vami podeliť s výsledkami našej práce, nielen za rok 2022.

V roku 2022 sme zastrešili produkciu 30 podcast projektov a celkové *unikátne prehratia našich podcastov sa vyšplhali na 9,2 miliónov, čo predstavuje 60 % nárast YOY v porovnaní s rokom 2021. Ak by ste si kládli otázku či to je dostatočne veľa, na Slovensku žije 5,4 miliónov obyvateľov. A toto číslo sme preskočili aj v roku 2021, nech sa páči:

  • Rok 2019 – 1,7 mil. unikátnych prehratí.
  • Rok 2020 – 3,3 mil. unikátnych prehratí.
  • Rok 2021 – 5,8 mil. unikátnych prehratí.
  • Rok 2022 – 9,2 mil. unikátnych prehratí.

SPOLU: 20 MILIÓNOV unikátnych prehratí #WAU pričom 75 % sú unikátne prehratia za posledné dva roky.

Podcasty z dielne BAUER MEDIA Slovakia v poslednom pol roku patria medzi tie najpočúvanejšie. Zároveň aj podcast Braňo Závodský Naživo sa stal spontánne najpočúvanejším podcastom na slovenskom mediálnom trhu. 

*Pýtate sa, čo unikátne prehratia znamenajú?

Na rozdiel od mnohých hostingových platforiem, ktoré taktiež reportujú štatistiky podcastov, je tá naša (Podplay Studio) prispôsobená striktným pravidlám iAB, konkrétne technickým pokynom IAB na meranie podcastov verzie 2.0 (IABv2). Tieto metriky nezapočítavajú automatické downloady podcastov z aplikácii (keďže stiahnutá epizóda neznamená, že je aj vypočutá) a taktiež prizerá na unikátnosť IP adresy užívateľov. Sprístupňuje nám tak dáta založené na reálnych prehratiach od reálnych poslucháčov. Na blacklist sa teda dostávajú aj takí boti.

O dôležitosti správneho reportovania čísel sme písali aj v našom blogu - Podcasty sú viac ako len audio. Otvárajú tak nové dvere do sveta komerčného predaja? – kde sa okrem iného píše: „V rámci trhu musíme uistiť, že meranie a reportovanie podcastových údajov sa naozaj vykonáva centralizovaným spôsobom, aby sa na podobnom princípe mohol realizovať aj nákup komerčného priestoru."

Rok 2022 s Podmaz.sk

Úspešný rok má za sebou aj najväčšia platforma slovenských a českých podcastov Podmaz.sk. Oproti roku 2021 rástli nielen užívatelia webu, followeri či registrovaní podcast fanúšikovia ale aj pageviews a počet prehratí.

  • Pageviews – 7,8 mil. čo predstavuje nárast YOY v porovnaní s rokom 2021 o 56 %.
  • Prehratia podcastov – 3,3 mil. čo predstavuje nárast YOY v porovnaní s rokom 2021 až o 150 %.

Portál Podmaz.sk sa môže pochváliť aj blogom, ktorý sa ako jeden z mála venuje výhradne podcastom. Viac ako 154-tisíc mesačných unikátnych návštevníkov sa tak zdarma dostane k pridanému obsahu. Nájdete tu napríklad redakčné podcast tipy & výbery, najzaujímavejšie info podcast prieskumov či tech-novinky, ako inak, zo sveta podcastov. Celkovo portál Podmaz.sk od jeho vzniku navštívilo už 906-tisíc unikátnych návštevníkov.

BAUER MEDIA Slovakia sa stali najpočúvanejším producentom podcastov

Okrem interných dát sa pri našej práci, kde je nevyhnutné porozumieť trhu, odrážame aj od výsledkov výskumných agentúr (Kantar, 2muse, Go4insoght či interné mapping studies). Prinášame vám najzaujímavejšie fakty, ktorými sa taktiež môžete pri svojej práci inšpirovať:

  • Z podcastov sa stalo médium, ktoré oslovuje už polovicu populácie, pravidelných poslucháčov (aspoň raz týždenne) je však približne polovica z nich.
  • Stále vo využívaní počúvania podcastov vedie Spotify, 70 % využíva na počúvanie mobilné telefóny.
  • Najviac ľudia počúvajú podcasty cez aplikácie, ďalej YouTube, alebo priamo cez webovú stránku. Avšak v rebríčkoch sa objavujú aj platformy ako Podmaz.sk, skpodcasty.sk či novovzniknutá aplikácia Toldo.
  • Počúvanie prostredníctvom Apple podcastov zaznamenalo najväčší pokles.
  • V druhom polroku 2022 sa spontánne ako aj podporene stal najpočúvanejším podcastom Braňo Závodský naživo. Zároveň sa BAUER MEDIA Slovakia stali najpočúvanejším producentom podcastov. Nasleduje ZAPO a SME. Títo traja producenti si rozdeľujú podstatnú časť podcastového koláča na Slovensku. Ostatní producenti pokrývajú už len výrazne menšie časti populácie.

  • Kategória Zábava a humor sú v podcastoch číslo 1, hneď za nimi je denné spravodajstvo a dianie v politike, nasledujú kategórie Zdravie, Cestovanie a Krimi.
  • Výrazne narástla veková skupina od 16 – 24 rokov, ktorá očakáva komunikáciu podcastov aj na sociálnych sieťach. Ak teda nemáte minimálne Instagramový účet, nastal čas na zmenu. Podcast je medzi fanúšikmi vnímaný ako médium, ktoré má potenciál budovať komunity a zároveň by ocenili aj prítomnosť podcastov na sociálnych sieťach.
  • Podcasty sa vnímajú ako komunitné médium, ktoré dokáže rozvíriť debatu v spoločnosti.
  • Pýtajte si od vašich fanúšikov spätnú väzbu. Kladné hodnotenie podcastu môže zvyšovať počúvanosť. Až 69 % opýtaných sa vyjadrilo, že napriek tomu, že podcast dovtedy nepočuli, toto by ich presvedčilo, aby začali.

  • Vnímanie tematicky odlišných reklám pri počúvaní podcastov je skôr pozitívne, nevadí to až 41 % opýtaných.
  • Podcasty ľudia počúvajú hlavne počas vykonávania domácich prác, alebo pri oddychu, teda preferujú ich počúvanie v pohodlí domova. Tiež je to obľúbená aktivita pri presunoch autom, v MHD, alebo pri prechádzaní sa. 


Zdieľať článok:

Najnovšie podcasty

Fitness007

Fitness007

Podcasty o sportu a výživě se zajímavými hosty...

MÁMY SOBĚ

MÁMY SOBĚ

Podcast Mámy sobě dělají mámy pro mámy. Sdílené ma...

Top podcasty

MARAKUA

MARAKUA

Záľuba, koníček, vášeň, pasia...passion, passionfr...

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.